Dessa köp- och leveransvillkor gäller för www.nobelia.se, som ägs och driftas av Nobelia Hem & Interiör AB. Köpvillkoren tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda av kunder bosatta i Sverige. I de fall kunden är bosatt i en annan medlemsstat inom EU är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land.
Vi förbehåller oss rätten att ändra villkor när som helst, så var vänlig och kontrollera dem regelbundet. Förändringar och förtydliganden träder i kraft omedelbart efter att de publicerats på webbplatsen.
Observera att vi tar inte emot order från personer under 18 år utan målsmans skriftliga medgivande.
Företagsinformation
Nobelia Hem & Interiör AB
info@nobelia.se
010-641 18 90
Org.nr 556963-1608
Plusgiro: 711846-6
Priser
Samtliga priser är angivna inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten till prisjusteringar och reserverar oss för ev. feltryck och slutförsäljningar. Erbjudanden och reapriser gäller så långt lagret räcker.
Betalning
Betalningar till och från oss med kort går via Stripe som har en mycket trygg och säker betalningsplattform. Stripe är certifierad till PCI Service Provider Level 1, det högsta möjliga certifikatet för parter som hanterar kreditkortsuppgifter. Stripe är en av de största och mest välrenommerade företagen i världen inom detta område.
De betalningsalternativ vi erbjuder är Mastercard, Visa och Amex samt Paypal. Vi erbjuder även betalning via Klarna.
Produktinformation
Vi reserverar oss för felaktigheter avseende produktinformation på hemsidan på grund av tryckfel eller tekniska fel.
Produktbilder på hemsidan är inte alltid en exakt återgivning av den riktiga produkten utan de kan ibland skilja sig från verkligheten på grund av bildkvalitet och bildskärms-inställningar.
Beställningsvaror
Varor som inte finns i lager beställs så snart betalning kommit in. Observera att det inte är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror.
Samtycke
När du ger oss personlig information för att slutföra en transaktion, verifiera ditt kreditkort, göra en beställning, hantera en leverans eller returnera ett köp, samtycker du till att vi samlar in information och använder den för detta syfte.
Läs mer om sekretess och integritet.
Leveranstid
Din beställning skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar, om inte annat specificerats i produktbeskrivningen. Detta gäller med reservation för slutförsäljning och eventuella leveransförseningar. Under högsäsong så som jul, vid reor och kampanjer eller under semestertid kan leveranstiden bli längre.
Om en produkt inte finns i lager och inte kommer in igen meddelas detta via mejl. Därefter plockas produkten bort från beställningen och resterande produkter skickas. Vid beställning av endast en produkt makuleras beställningen.
Leveranssätt
Om paketet är litet levereras det direkt till din brevlåda. Större paket levereras till närmsta utlämningsställe. Vi använder oss av Postnord, DHL och Schenker.
Vid leverans av skrymmande och/eller tunga varor kan annat leveranssätt än det förvalda komma att användas. Detta medför dock inte någon extra kostnad för dig som kund.
Undersök alltid att paketet är oskadat redan på utlämningsstället.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden för beställningar under 500 kr är 59 kr för Schenker, 69 kr för DHL samt 79 kr för Postnord inom Sverige. Vi har även ett "icke-vals-alternativ" där vi väljer det bästa fraktalternativet. Det kostar 29 kr. För beställningar över 500 kr är det fri frakt.
För leverans till Danmark, Finland och Tyskland är kostnaden från 89 kr för beställningar under 800 kr. För beställningar över 800 kr är det fri frakt.
Outlösta paket
Vid outlösta paket debiteras du 300 kr. för att täcka våra frakt- och expedieringskostnader. Om du ångrar ditt köp måste du alltid hämta ut ditt paket för att sedan returnera det. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.
14 dagars öppet köp
Från det att du har mottagit produkten gäller 14 dagars ångerrätt. Vid retur ska varan vara oanvänd, oskadad och förpackad i sin originalförpackning. Det är tillåtet att öppna förpackningen och granska varan på ett tillvägagångssätt som ej skadar produkten eller dess förpackning.
Vid ej komplett retur alternativt att originalemballaget saknas eller är skadat förbehåller sig Nobelia rätten att debitera självkostnadspris. Öppet köp gäller inte för beställningsvaror eller för företag.
För att kunna returnera din produkt behöver vi ett kvitto eller inköpsbevis. Nobelia Interiör står för fraktkostnaden vid retur.
Reklamation
Reklamationer ska anmälas snarast efter det att ett fel har upptäckts, dock senast inom en (1) månad från det att varan mottagits.
För skyndsam hantering av ett reklamationsärende, kontakta oss på info@nobelia.se. Skriv Reklamation samt ordernummer i rubriken. Skicka även med ett bildbevis där felaktigheten tydligt framgår.
Vid godkänd reklamation står Nobelia för samtliga kostnader som kan kopplas till returen, inklusive frakt.
Återbetalning
Återbetalning sker normalt inom 7-10 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter det att returen erhållits och godkänts.
Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som du valde när du gjorde beställningen alternativt via angivet konto.
Prenumerera på vårt NYHETSBREV och få nyheter, inredningstips och exklusiva erbjudanden.
Lagervaror skickas normalt inom 1-3 vardagar. Vid högsäsong och semestertider kan det ta något längre tid.
Fri frakt på beställningar över 500 kr. Leverans med Schenker, Postnord eller DHL.
Säkra betalningar via Stripe och Klarna.
14 dagars öppet köp.